Remonty pomieszczeń biurowych. Najczęstsze wyzwania

Każdy remont, niezależnie od tego, czy jest to remont mieszkania, domu, czy biura, kojarzy się przede wszystkim z hałasem, bałaganem oraz niekończącymi się pracami ekipy. Istnieje jednak kilka kroków, których stosowanie pozwoli nam przetrwać remont bez zbytecznego chaosu. Z jakimi wyzwaniami należy mierzyć się podczas remontu biurowców?

Harmonogram pracy

Największym wyzwaniem podczas remontów pomieszczeń biurowych jest sporządzenie planu i harmonogramu pracy. Podczas renowacji pracownicy biurowi są zmuszeni do przeniesienia swoich stanowisk pracy do strefy wolnej od remontu, zmiany piętra lub nawet przeprowadzenia się do innego budynku. Dlatego też z perspektywy organizacyjnej wszelkie renowacje najlepiej jest organizować w sezonie urlopowym: latem oraz wczesną jesienią. Można również skorzystać z usług firm remontowych, które pracują w tzw. „cichych godzinach”, czyli wtedy, kiedy pracownicy opuścili biuro oraz w weekendy. Jednym z największych wyzwań podczas remontu jest terminowość, dlatego bardzo ważne jest, aby ekipa remontowa wywiązywała się z terminów, pracowała według wcześniej ustalonego harmonogramu pracy oraz zakończyła renowację zgodnie z terminem zatwierdzonym w umowie.

Właściwa ekipa remontowa

Wybór sprawdzonych i doświadczonych fachowców, to klucz do udanego remontu. Decydując się na ekipę, która często przeprowadza remonty pomieszczeń biurowych mamy większą pewność, że właściwie zaplanuje sekwencję działań remontowych, sporządzi realny harmonogram pracy oraz szybko i sprawnie ją wykona.  Dużym wyzwaniem dla fachowców może być różnorodność prac do przeprowadzenia, dlatego przed wyborem ekipy remontowej koniecznie trzeba sprawdzić jej profil i upewnić się, że wykonuje wszystkie usługi, na których nam zależy. Nie można również zapomnieć, że w przypadku generalnych remontów obejmujących wymianę okien, instalacji elektrycznych i hydraulicznych czy wyburzanie ścian, może okazać się koniecznie zgłoszenie ich do odpowiedniego urzędu, bądź uzyskanie pozwolenia na budowę. Właściwi fachowcy zajmą się również wskazaniem tych prac oraz pomogą nam w kwestach urzędowych, aby pomieszczenia biurowe po remoncie spełniały wszystkie normy oraz były przystosowane do charakteru pracy, jaką się w nich wykonuje. 

Materiały

Dobra jakość materiałów budowlanych to gwarancja ich długowieczności. Aby po remoncie nie naprawiać w nieskończoność usterek, warto wybrać trwałe i odporne na zniszczenia wykładziny, płytki oraz inne artykuły. W wyborze właściwych materiałów powinni pomóc nam fachowcy z ekipy remontowej, gdyż to ich specjalność. Nie należy także zapominać, że biura to miejsca, w których pracownicy spędzają 1/3 swojego dnia, dlatego warto również zatroszczyć się o wystrój wnętrz oraz kolor tapet i farb, aby nadać pomieszczeniom biurowym przytulnego charakteru.

 

Wróć do bloga

Zapraszamy do współpracy :)

Kontakt

Adres:

ul. Kwiatowa 11 a
83-340 Sierakowice
NIP: 589-191-94-62

Telefon:

+48 509 395 119